Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Svenska Spel i jätteupphandling

Publicerad: 19 Oktober 2016, 11:55
Uppdaterad: 19 Oktober 2016, 11:57

Svenska Spel genomför en offentlig upphandling för bolagets samtliga varumärken.


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Upphandlingen innebär att Svenska Spels nuvarande avtalsparter DDB, King, Jung och Animal riskerar att tappa uppdraget för Svenska Spel.

Värdet på upphandlingen beräknas till uppemot 30 miljoner kronor per år och ska vara klar till sommaren 2017.

Avtalen löper över två år med möjlighet på förlängning med ytterligare två år (1+1).

– Den svenska spelmarknaden står inför en omreglering och en spännande framtid väntar Svenska Spel. Vi har över 4,3 miljoner kunder, en portfölj av mycket starka varumärken samt en unik position genom vår sponsring. Vi är mycket nöjda med våra nuvarande byråer och hoppas att byråsverige vill fortsätta bidra till Svenska Spels arbete med att forma den nya spelmarknaden, säger Marie Avander, tillförordnad kommunikationsdirektör på Svenska Spel i en kommentar.

Anledning till att Svenska Spel går ut i nya upphandling är att Svenska Spel lyder under LOU (lagen om offentlig upphandling) och det nuvarande avtalet löper ut 2017.

Svenska Spel har offentliggjort upphandlingen av kommunikationstjänster för följande sex anbudsområden:

• Strategisk och kreativ byrå Turspel (Lotto, Triss, Eurojackpot samt Keno)

• Strategisk och kreativ byrå Modervarumärket (Svenska Spel, Vegas och Casino Cosmopol)

• Strategisk och kreativ byrå Sport- och Nätspel (Oddset, Stryktipset, Europatipset, Topptipset, Måltipset, Poker Online och Bingo)

• Marknads-PR för Modervarumärket, Turspel, Sportspel, Nätspel och Casino Cosmopol

• Designbyrå

• Kommunikationsstöd inom Public Affairs och Corporate Communication

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev