Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

SvD blir del av Schibsteds säljorganisation

Publicerad: 24 Oktober 2016, 12:09
Uppdaterad: 24 Oktober 2016, 12:16

Vid årsskiftet blir SvD:s annonsavdelning en del av Schibsted Sales & Inventory.


Ämnen i artikeln:

SvDSchibsted

Med syfte att skapa en mer sammanhållen säljorganisation införlivas nu Svenska Dagbladets annonsavdelning i Schibsted Sales & Inventory.

Med förändringen hoppas man kunna samla resurser för "gemensam utveckling med målet att skapa ett konkurrenskraftigt svenskt alternativ till de globala annonsplattformarna".

– SvD har de senaste åren utvecklat och implementerat sin flerkanalsstrategi. Tack vare denna har vi lyckats öka de digitala intäkterna och samtidigt stabilisera printintäkterna – både på annons och prenumeration. SvD:s annonsavdelning har gjort ett enastående jobb med att förverkliga strategin, säger SvD:s vd Gunilla Asker och fortsätter:

– SSI har under året etablerat sig som en attraktiv partner för annonsörer och mediebyråer. Nu kan såväl SSI som SvD ytterligare stärka sina positioner med en bredare produktportfölj som skapar nya möjligheter och som ger Schibsted en tydlig konkurrensfördel.

Den nya organisationen börjar gälla vid årsskiftet.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

SvDSchibsted

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev