Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Summerburst värvar en "lajkad" mediepartner

Publicerad: 18 Maj 2017, 12:29
Uppdaterad: 18 Maj 2017, 12:38

Lajkat - "Sveriges största underhållningskanal för millennials" - blir mediepartner till stadsfestivalen Summerburst.


Ämnen i artikeln:

SummerburstLajkat.se

Den 2-3 juni går Summerburst av stapeln för sjunde året i Stockholm, respektive sjätte året när den hålls 9-10 juni i Göteborg. Justin Bieber, David Guetta och Axwell är några av de artister som kommer tillbaka till Sverige och Summerburst för att spela. Något som därmot är nytt för i år är att underhållningskanalen Lajkat går in som mediepartner.

Filippa Berg, redaktionschef på Lajkat, berättar att de erbjuder Summerburst en helhetslösning.

– Med kreativa och underhållande format ska vi både uppmärksamma Summerburst för tidigare besökare och samtidigt öppna upp festivalen för nya målgrupper som kanske ska på sin första festival.

Utöver traditionell marknadsföring på Lajkat.se kommer listor, quiz, liveomröstningar och direktrapportering erbjudas från Lajkats kanaler på Facebook, Snapchat och Instagram.

– Det här samarbetet är ett av många steg att ta ut Summerbursts varumärke och upplevelse på fler plattformar. Lajkat och våra besökare är en perfekt matchning och det känns helrätt att kunna låta dem ta del av festivalen på de plattformar där de ändå redan befinner sig. Vi kommer till dem helt enkelt, säger Anna-Clara Olofsson, pr- och marknadschef på Live Nation.

Johanna Söderlund

Ämnen i artikeln:

SummerburstLajkat.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.