fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

Tomten på turné för Coca-Cola

Publicerad: 9 november 2010, 14:46

Coca-Cola skickar ut tomten på butiksturné och paraderar till Kungsträdgården för konsert med Idol-Ola.

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

HW

Henrik Widell


Sista veckan i november drar Coca-Colas julkampanj i tv igång. Filmen som går ut i 90 länder visar tomten som sitter vid sitt skrivbord och betraktar världen genom olika snökulor. De juldekorerade Coca-Cola-lastbilarna är förstås med igen men nytt för i år är att de i år åker på en turné till tio städer runt om i landet.

– Sedan skickar vi ut jultomten på en egen turné där han ska resa runt till utvalda butiker och ta in julklappsönskningar från barnen, säger Anna Froom, marknadschef på Coca-Cola i Sverige.

I butik har Coca-Cola ett kombinationserbjudande där kunder som köper en viss mängd Coca-Cola får ett fyrpack Coca-Cola i glasflaska.

Till tomte-temat kommer också tävlingen årets tomte där deltagarna ska skicka in bilder på sig själva i tomtedräkt.

– Formerna för tävlingen är inte riktigt spikade än.

Inför fjolårets jul genomförde Coca-Cola en julparad i centrala Stockholm och den återupptas i år fast i betydligt större skala.

– Paraden leder fram till Kungsträdgården där Idol-Ola ska vara körledare för en kör som sjunger julsånger. Det är ett samarbete som vi gör i tillsammans med Stockholms Stad.

Se Coca-Colas reklamfilm här.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev