Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Stefan Melesko: Kvällspressens satsningar har kostat mer än de smakar

Publicerad: 12 januari 2021, 09:54

Stefan Melesko har tittat närmare på hur kvällspressens intäktskällor har förändrats samt vilka strategier koncernerna valt.

Foto: Janne Næss

Kvällstidningarna lyfts ofta fram som branschens föredömen vad gäller digitalisering, men intäkterna har inte vuxit – tvärtom, skriver Stefan Melesko, som har djupdykt i kvällspressens utveckling.


Ämnen i artikeln:

ExpressenAftonbladetSchibstedBonnier

Kvällstidningarna upphör aldrig att fascinera eller förvåna vad gäller publicistiska och kommersiella förhållanden. Från att ha varit en veritabel kassako i Bonnier-koncernen har Expressen hamnat i en annorlunda situation med

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.