Strategi och analys
Prat PR skapa snack om eventdagarna
Publicerad: 16 mars 2011, 09:09
Newsroom tappar uppdraget för Eventdagarna. Istället tar Prat PR Göteborg – startat av Newsroomavhoppare – över.
Ämnen i artikeln:
Prat PREventdagarna kallar sig ”Skandinaviens enda heltäckande forum inom Event Marketing, sponsring, underhållning, möten och evenemang”.
Nu tar Prat PR Göteborg – som startats av flera före detta medarbetare på Göteborgsbyrån Newsroom – över pr-uppdraget för Eventdagarna, från just Newsroom.
– Vi tar med oss Eventdagarna till Prat PR och forsätter samarbetet, säger Åsa Frykberg, byråchef för Prat PR Göteborg.
I uppdraget ingår att ta fram allt pressmaterial för Eventdagarana och skapa uppmärksamhet för årets upplaga av evenemanget, som går av stapeln den 19–20 oktober på Svenska Mässan i Göteborg.
– Vår utmaning är att skapa ännu mer uppmärksamhet för eventet. Vi tror på event som en del av marknadsföringsmixen, säger Åsa Frykberg.
Prat PR planerar även att ha egen närvaro på Eventdagarna.
– Vi funderar på att göra en medieträning inför publik. Det är mycket marknadsfolk på plats som kan ha behov av att lära sig det.