fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

Fyra sålda format för Elk

Publicerad: 5 december 2012, 07:00

Elk Entertainment har hittills sålt fyra format. Det berättar det nystartade bolagets vd Estelle Bodén.

Ämnen i artikeln:

StrixMetronome

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Sedan starten den 1 augusti i år har Elk Entertainment sålt de fyra formaten ”Dinner rush”, ”Dream Team”, ”Open arms” och ”Perfect body”, som visades upp under MIP i Cannes i oktober.

Estelle Bodén beskriver formaten som underhållning och faktual. Men ännu har bolaget inte sålt något format i Sverig­e.

– Vi har sålt till Frankrike, Tyskland, Holland och Spanien, säger Estelle Bodén.

Hon vill inte berätta hur mycket bolaget ska omsätta det första året.

– Vi startade bolaget för fyra månader sedan och är fortfarande i startfasen.

Elk Entertainment har hittills rekryterat Strix kreative chef Peter Erixon, och programutvecklingschefen Martin Åqvist, som nyligen lämnade Meter.

Men Estelle Bodén är förtegen om ytterligare rekryteringar.

– Jag kan inte kommentera vår rekryteringsprocess.

Hur många ska ni bli?

– Det kan jag inte säga just nu, men jag kan säga att vi är otroligt glada över att vi ska få arbeta tillsammans med Martin Åqvist och Peter Erixon.

Estelle Bodén instämmer i att det är stor personalomsättning bland produktionsbolagen just nu.

– Det blir så när det startas nya bolag. Om man tittar tillbaka i historien så brukar sådant gå i cykler och nu har det stått still ganska länge. Jag tycker att vi sett det här i andra länder också genom åren.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev