Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

De bildar råd för nyckeltalet SoS

Publicerad: 29 juni 2021, 05:48

Ett eget råd bestående av en rad namnkunniga marknadsstrateger bildas för nyckeltalet Share och search (SoS).


Ämnen i artikeln:

Emma Thorp

Syftet med rådet, som går under namnet Share of search council, är att visa på de möjligheter som begreppet medför för de som jobbar med varumärkesbyggning. 

Bakom metoden som etablerades för två år sedan står Les Binet och James Hankins

I Sverige har Rodrigo Pozo Graviz, grundare av My Telescope, och Frédérique Pirenne tagit initiativet till att bilda rådet. 

Målet är att sprida nyckeltalet även utanför kommunikationsbranschen och göra måttet till en del av alla ledningsgrupper oavsett bransch. 

– Det vi gillar med SoS är att nu finns ett mått som korrelerar med sista raden. Vi anser det viktigt att göra måttet till ett betydande affärs-kpi för att mäta marknadsföringens effekter, säger Rodrigo Pozo Graviz, i en kommentar.

Medlemmarna i Share of search:

Emma Thorp, vd Publicis Groupe Sverige
Mats Rönne, effektexpert i Effektinitiativet Sveriges Annonsörer
Anne Årneby, koncernchef Nordic Morning Group
Hans Sydow, strateg Outhousebyrån
Kristofer Dalin, grundare Strategy Awards
Helena Westin, styrelseordförande Sveriges Kommunikationsbyråer
Rodrigo Pozo Graviz, grundare My Telescope

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Emma Thorp

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.