Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Women’s Health lanseras i Sverige

Publicerad: 16 April 2013, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:52

I januari 2014 blir Fitness Lifestyle hälsotidningen Women’s Health.– Fitness Lifestyle är mer begränsad i sitt uttryckssätt.


– Women’s Health blir den bredaste titeln i vår portfölj, säger Robert Jojje Borssén, marknadschef på Runner’s World.

Tidningarna Runner’s World, Bicycling och Fitness Lifestyle ingår alla i nätverket Springtime Network, som i sin tur samarbetar med ett av världens största mediehus inom hälsa och träning – Rodale Inc.

I december 2012 bytte hälsotidningen Fitness Magazine, som riktar sig till aktiva kvinnor, namn till Fitness Lifestyle – och nu är det dags igen.

I januari 2014 läggs tidningen ned och återuppstår som en svensk version av Women’s Health.

– Det är en av världens största tidningar och ett starkt varumärke som går bra globalt, så det känns spännande. Vi har haft ett bra samarbete med Rodale, som ger ut Women’s Health, Runner’s World och Bicycling, så det känns naturligt att konvertera Fitness Lifestyle, säger Robert Jojje Borssén, marknadschef på Runner’s World.

Anledningen till omgörningen är inte att tidningen har gått dåligt, enligt Robert Jojje Borssén. Under helåret 2012 hade tidningen en räckvidd på 74 000, enligt Orvesto konsument, och en upplaga på 13 900, enligt TS.

– Vi är ständigt på jakt efter utveckling. Fitness Lifestyle går bättre än någonsin, men den är mer begränsad i sitt uttryckssätt. Women’s Health har en ännu större potential.

Springtime Network, som är ett nätverk av företag, innehåller ett mediebolag, en reklambyrå, en butik och ett resebolag.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.