Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

VW:s ”Bubbla” blir manligare

Publicerad: 8 november 2011, 22:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Nya ”Bubblan” ska locka manliga köpare – med sportigare modeller. Eventen runt avtäckningen den 3 december sköts av Nine Yards, i samarbete med DDB – som tagit fram reklammanéret ”Charming Rebel”.


Senast Volkswagen släppte en ny version av Bubblan så riktade man in sig på en kvinnlig målgrupp, nu är det männen som ska vinnas med en lite sportigare modell.

– Vår uppgift i samband med avtäckning är att skapa en upplevelse som ger stor impact och förståelse för vad den här nya modellen står för, säger Daniel da Silva, kreativ chef på Nine Yards.

Nine Yards jobbar inför lanseringen nära Volkswagens reklambyrå DDB Stockholm, som tagit fram reklammanéret ”Charming Rebel” för den nya Bubblan.

Nine Yards ansvarar också för att se till att ”rätt personer” kommer till avtäckningen i Stockholm.

– Det vi gör nu är att bjuda in Volkswagens befintliga kunder, men också människor runt om i Sverige som vi tror kommer att gilla den nya bilen.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.