Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Strategi och analys

Volkswagen skrotar tag line

Publicerad: 29 December 2015, 11:56
Uppdaterad: 29 December 2015, 11:56

Krisande Volkswagen skrotar devisen ”Das Auto”.


Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Det var i september som skandalen kallad "dieselgate" briserade – Volkswagen tvingades erkänna att miljontals bilar över hela världen hade mjukvara som mörkar hur stora utsläppen är.

Över en natt tappade biltillverkaren en femtedel av sitt börsvärde.

Sedan dess har varumärket jobbat på att återfå förtroendet bland konsumenterna.

Ett led i det är att nu skrota den klassiska devisen ”Das Auto”, skriver adweek.com, eftersom man vill fokusera på ett mer blygsamt tilltal i kommunikationen.

Volkswagen har använt sig av ”Das Auto” i över ett decennium.

Ny devis är istället rätt och slätt ”Volkswagen”. På sikt ska förändringen rullas ut globalt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev