Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Strategi och analys

Volkswagen skrotar tag line

Krisande Volkswagen skrotar devisen ”Das Auto”.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 29 December 2015, 11:56
Uppdaterad: 29 December 2015, 11:56

Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Det var i september som skandalen kallad "dieselgate" briserade – Volkswagen tvingades erkänna att miljontals bilar över hela världen hade mjukvara som mörkar hur stora utsläppen är.

Över en natt tappade biltillverkaren en femtedel av sitt börsvärde.

Sedan dess har varumärket jobbat på att återfå förtroendet bland konsumenterna.

Ett led i det är att nu skrota den klassiska devisen ”Das Auto”, skriver adweek.com, eftersom man vill fokusera på ett mer blygsamt tilltal i kommunikationen.

Volkswagen har använt sig av ”Das Auto” i över ett decennium.

Ny devis är istället rätt och slätt ”Volkswagen”. På sikt ska förändringen rullas ut globalt.

Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.