Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Vilken är den viktigaste frågan för era kunder just nu?

Publicerad: 12 Maj 2015, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01


Jonas Dahlquist

Vd, Starcom

– Allt kring det programmatiska står högt på agendan, liksom tv-utvecklingen och online-video som en konsekvens av detta. Sociala medier och influencer marketing som en del i den totala mediemixen, liksom förstärkt socialt och native advertising, content marketing samt performance content. Data & analytics står också högt på agendan, samt hur man följer upp sina digitala investeringar. Och så förstås sök.

Johan Eidmann

Vd, Bizkit

– Naturligtvis är det övergången från print och linjär-tv till digitalt och hur vi i detta fyller, implementerar och utvecklar content i våra uppdrag. Att hitta personal med de rätta talangerna och kompetensen. Sedan är det klart att vi som hybridbyrå jobbar mycket med programmatic-delen som en viktig del för våra kunder.

Linda Olsson

Chef, Carat Göteborg

– Rent kommunikationsmässigt är det mycket som sker inom det digitala. Rörlig online fortsätter att öka mycket. Vi utvecklar och testar också mycket inom programmatic buying och native.

Niclas Fröberg

Grundare, Tre Kronor

– Den viktigaste frågan är fortsatt digital utveckling för programmatic, RTB integrerat med sök samt förflyttningen av linjär-tv-köp till andra digitala plattformar och att arbeta med rörlig reklam där.

Anna Hjalmarsson

Vd, Zenith

– Den viktigaste frågan för våra kunder är dels digitala frågor och sedan integrerad kommunikation som driver ROI. Som vanligt, med andra ord.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.