Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

”Vi vet att vi har stöd hos många”

Publicerad: 31 Mars 2015, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

Fi:s digitala strateg Maria Starck är Årets kommunikatör, enligt Sveriges Kommunikatörer.


Maria Starck vinner Stora Kommunikatörspriset för att hon ”visat att en liten budget inte är ett hinder för framgång”, enligt juryns motivering.

– Jag är en av många som jobbar med Fi:s kommunikation. Mitt hantverk ligger kanske främst i att hitta rätt personer – kreativa människor som kommer ur målgruppen för Fi och som i många fall har erfarenhet av det som vi kämpar emot, som sexism och rasism, säger Maria Starck.

Vilken betydelse har kommunikationen för Fi:s valresultat?

– Kommunikation är den största avdelningen i organisationen och våra aktiviteter digitalt och i sociala medier har varit helt avgörande. Även internt är det en viktig kontaktyta för medlemmarna.

Vilka är målgruppen?

– De som röstar på oss, det vill säga yngre kvinnor. Vi har också ett tydligt demokratiuppdrag, vi får fler unga intresserade av politik och att känna att politiken är för dem. Vi vet att vi har stöd av många trots att de inte röstar på oss, och att kvinnor inom andra partier är glada för att vi lyfte deras frågor i valrörelsen.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.