Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

”Vi känner oss inte hotade”

Publicerad: 1 September 2011, 08:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:56

Metros vd, Andreas Ohlson, ser inte hur DN Stockholm ska kunna hota hans tidning.


Ämnen i artikeln:

MetroDN

Det är i dagsläget inte känt exakt hur DN Stockholm kommer att se ut men oavsett vad som landar på DN-prenumeranternas hallmatta framöver, så oroas inte Andreas Ohlson, vd för Metro Sverige.

– Nej, DN möter ett strukturellt problem där läsare förväntar sig att nyheter ska vara lättillgängliga och gratis. Då hjälper det inte att byta namn på sina bilagor.

Och kriget mellan DN och Metro har redan startat. Andreas Ohlson berättar att DN på sistone stått vid Metros tidningsställ och erbjudit gratisprenumerationer.

– Det ska bli intressant att se hur aggressivt DN tvingas prissätta sina prenumerationer för att blåsa liv i drömmen om en yngre läsarkrets.

Han höjer också ett varningens finger för hur DN:s befintliga annonsörer kommer att reagera på att flyttas från huvudtidningen in i den nya bilagan.

– Vi har redan fått indikationer på missnöje från flera sådana annonsörer.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

MetroDN

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.