Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Strategi och analys

Vattenfall jublar över Myhrers framgångar

André Myhrer avslutade säsongen med att vinna världscupen i slalom. Trogna sponsorn Vattenfall njuter av framgångarna.


Publicerad 2012-03-27 21:00
Uppdaterad 2015-12-06 14:28

Ämnen i artikeln:

Vattenfall

Dela artikeln:

– När åkarna är framgångs­rika ökar intresset, vilket innebär att vår exponering ökar, säger Vattenfalls sponsorchef Annika Bränning.

Vattenfall har varit svensk utförsåknings huvudsponsor sedan 1997.

– Vi har ett varumärke som utsätts för mycket. Det är bra för oss att bygga relationer i positiva sammanhang, säger Annika Bränning.

Det långa samarbetet innebär att man har skaffat sig en stark relation i förhållande till andra, nyare sponsorer.

– Det som är unikt med skidsporten är att idrottarna är samlade inom förbundet i stort sett hela säsongen, vilket ger oss en chans att komma nära dem. I exempelvis hockey tillbringar stjärnorna mer tid i sina internationella klubbar.

André Myhrers succéavslutning på säsongen är extra välkommen eftersom Anja Pärson slutar efter en misslyckad säsong.

Med henne försvinner sportens stora stjärna och Vattenfall förlorar en viktig ambassadör och dragplåster.

Annika Bränning tror att André Myhrer kan få ett större utrymme i Vattenfalls kampanjer i fortsättningen, inte minst i samband med VM nästa år, där Vattenfall är en av de internationella sponsorerna.

– André är också en av deltagarna i Team Vattenfall, vårt nya samarbete med de olympiska kommittéerna i Sverige, Tyskland och Holland, så det är roligt att han är den som kliver fram, säger Annika Bränning. 

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.