söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

Väskor på bandet lyfte Visby-krogen

Publicerad: 26 augusti 2010, 10:48
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

Nattklubben Kharma fick en stark första säsong på Gotland och ägaren tror att den oortodoxa marknadsföringen är en av orsakerna.


SE

Staffan Erfors

brandarena@almatalent.se


– All uppmärksamhet vi fått med vårt sätt att marknadsföra oss har definitivt bidragit till våra framgångar, säger nattklubbens ägare Ebbe Damm.

Gotlänningen Ebbe Damm har tillsammans med Stureplans krögaren Robert Hållstrand haft en bra första sommar med nattklubben och restaurangen Kharma i Visby innerstad.

En av orsakerna tror Ebbe Damm hänger ihop med företagets marknadsföring. De till resande turisterna har mötts av Kharmaloggor på flygplansfönstren och stolsbrickorna. Och på Gotlandsbåtarna har en reklamslinga för Kharma rullat på monitorerna.

Men den största succén i marknadsföringen har varit “Kharma”-väskorna på bagagebandet på Visby flygplats.

När resenärerna med Gotlandsflyg väntar på sitt bagage kommer fyra väskor på bandet med Kharmaloggor.

– Det var jag och byrån Hill Marketing som kom på det här. ”Kharma”-väskorna kommer alltid först på bagagebandet och ibland har personalen även lagt på dem emellan också, berättar Ebbe Damm.

Passagerarna på Visby flygplats har fått se två exklusiva aluminiumväskor med Kharmaloggan på samt två Burberry väskor med broderade logotyper komma ut på bagagebandet.

– Ur väskorna har det även stuckit upp bikinis och lite annat som man förknippar med sommar, säger Ebbe Damm.

– Det är jättemånga gäster som kommit fram och snackat om loggorna på flygplansfönstren, men framför allt väskorna har blivit en snackis, säger Ebbe Damm, som är nöjd med sam arbetet med Luftfartsverket.

Ebbe Damm tror att väskexponeringen får ett högt observationsvärde.

– Vi når folk i en avslappnad situation, kanske den första dagen på semestern, samtidigt som man verkligen står och spanar efter sin väska. Det känns som om man är väldigt mottaglig i det ögonblicket, säger Ebbe Damm.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev