Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Ullared-Boris: ”Jag är Sveriges sämsta reklamköpare”

Publicerad: 30 Mars 2011, 11:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:15

Vd:n för 4-miljardersbolaget Gekås Ullared avslöjade varuhusets största reklamsuccé pre Kanal 5.


Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnSwedma

– Den största reklamkampanjen vi gjorde innan realityserien var när Gekås vägrade teckna kollektivavtal. Det blev en följetong i medierna och gjorde namnet Ullared rikskänt. Försäljningen ökade kraftigt åren efter, sade Boris Lennerhov.

Boris, som kallade sig ”Sveriges sämsta reklamköpare” berättade även vad han anser om Alexander Bards digitala vision.

– Vad en nöjd kund berättar vidare till en annan människa kan inget överträffa. Sedan om det sker på Facebook eller nåt annat ställe spelar mindre roll.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnSwedma

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.