Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Triss i segerjubel

Publicerad: 30 Mars 2011, 04:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

När galans finaste pris – Diamantnyckeln – delades ut jublade Pool för tredje gången. "Ett kreativt och duktigt gäng", säger Ulrika Svensson på Cancerfonden.


Ämnen i artikeln:

GuldnyckelnGröna LundCancerfondenPool

Rosa Bandet är Cancerfondens största kampanj. Pool tog bland annat fram en bannergenerator på kampanjsajten Samlain.se, som genererade gratis utrymme på sajter som användarna länkade till. För tredje året i rad syntes även kampanjen på Facebook.

– Vi är jätteglada för Pools skull. Det är ett kreativt och duktigt gäng, säger Ulrika Svensson, som var projektledare för kampanjen på Cancerfonden.

Bannergeneratorn ska även användas i årets Mustaschkamp som drar igång i maj.

– Inom Rosa Bandet har vi förmånen att prova nya insamlingsformer och marknadsföringsgrepp.

Pool kammade också hem ett guld för arbetet med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.

Dessutom vann byrån ett guld för Gröna Lund, och marknadschefen Kicki Kollstedt är glad över Pools vinst.

Nöjesparkens huvudkampanj rullade samtidigt som ett utskick kommunicerade parkens artistutbud och nya attraktioner.

Utskicket kammade hem guldet i kategorin DM till konsument – enskilt bidrag.

– Det är självklart jätteroligt. Särskilt med tanke på att kommunikationen gav oss bra resultat. Pool är duktiga på att koppla ihop kreativitet och affärsstrategi, säger Kicki Kollstedt.

Gröna Lund satte bland annat rekord i antal sålda säsongskort.

På Pool är medarbetarna självklart glada över vinsterna.

– Guldnyckeln är en tävling vi håller högt eftersom den belönar strategi, kreativitet och resultat. Vinsterna är en fin bekräftelse på att vi är rätt ute, säger Arvid Axland, grundare av Pool och även medlem i årets Guldnyckeljury.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.