Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Strategi och analys

Trackster ska hjälpa Unicef

Unicef byter MRM Starsky mot Trackster. Nu väntar en ny rm-strategi för välgörenhetsorganisationen.


Publicerad 2011-03-30 09:57
Uppdaterad 2015-12-06 15:15

Ämnen i artikeln:

A-com

Dela artikeln:

Unicef, som jobbar för barnens rättigheter, har tidigare samarbetat med McCann-byrån MRM Starsky. Nu tar A-com-byrån Trackster över uppdraget – som till viss del innebär gratisjobb.

– Vi jobbar med Forsman & Bodenfors som huvudbyrå. Detta är ett sätt att komplettera och förbättra vår rm-strategi, säger Dicran Sarafian, marknadschef för Unicef.

Nu väntar ökat fokus på givare som ger pengar vid enskilda tillfällen.

– Relativt många ger regelbundet utan att vara månadsgivare. Under vår julkampanj fick vi in en hel del givare som inte tidigare stöttat oss. Nu måste vi ta hand om dem.

Arbetet med en ny rm-strategi har precis inletts. Trackster har tidigare jobbat med SOS Barnbyar – ett samarbete som resulterat i ett flertal priser.

Sedan den relationen tog slut har Trackster sökt efter en ny stor kund inom den ideella sektorn. Cia Jonsson, vd på Trackster, blev därför överlycklig när samtalet kom från Unicef:

– Det känns väldigt roligt, vi kommer att jobba tight ihop. Ett uttalat mål för samarbetet är att öka antalet bidragsgivare

till Unicef.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.