Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

Ticnet lanserar nytt annonspaket

Publicerad: 11 september 2012, 21:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:11

Biljettförsäljaren Ticnet lanserar ett nytt sport- och underhållningspaket. Därmed får annonsörerna fler kontaktytor mot målgruppen.

Ämnen i artikeln:

Ticnet

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


I det nya paketet kan annon­sörerna exempelvis exponeras på konsumenternas order­bekräftelse, i mobilen, webb-tv och på e-biljetterna. Tidigare har Ticnet i huvudsak erbjudit exponering på sajten och i nyhetsbrevet.

Hur många fler kontakter det innebär är dock oklart.

– Vi har inte räknat ut det, men det är en ganska stor mängd. Det säljs ju exempelvis miljoner e-biljetter varje år som mer eller mindre varit utan annonser. Så det är en betydligt större räckvidd, säger Mattias Hallgrim, marknadsdirektör på Ticnet.

Samtidigt väljer Ticnet att ta hem försäljningen, tidigare har man jobbat med säljbolaget Admore Media.

– De har bara sålt vår topp­banner på sajten och inte jobbat med olika kombinationer. Men vi tror att vår nya affär kräver sälj­are som är 100 procent dedikerade och som kan sälja hela produktutbudet.

Ticnet har även anställt Johan Lindberg från Xtern Media som annonsansvarig.

– Vi hoppas att det ska gå så bra att vi kan anställa ännu fler. Människor som ska gå på evenemang tror vi är en attraktiv målgrupp för annonsörerna.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev