Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Thomas Brunegård, Stampen: ”Ett stort live-experiment”

Publicerad: 14 Mars 2012, 07:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:29

Stampens koncernchef Thomas Brunegård konstaterar att jobbet idag är som ett stort "live-experiment".


Ämnen i artikeln:

Stampen

Hur påverkas er affärmodell?

– Affärsmodellerna är inte lika glasklara längre. Det är ett stort live-experiment som vi och andra håller på med – som vi inte upplevt tidigare.

– En annan trend är globaliseringen, och globala nischer kan ju vara väldigt smala, och ändå fungera.

Hur påverkas era produkter?

– En viktig fråga är hur den publicistiska idén förändras, det har

i Sverige funnits en stor acceptans

för grundlagsskyddat källskydd och liknande. Medier fungerar inom samhället, det är en naturlig sam­verkan, som jag upplever att man nu är inne och tallar på.

Hur ser du på er bemanning?

– Vi måste rationalisera, konsolidera och effektivisera. Det är samma sak över hela världen.

– Vi måste byta kompetens, det vi går igenom är en smärtsam process. Det rör sig också på en individuell nivå – vem vill vara med? Och vem vill inte vara med?

Vad står högs på agendan 2012?

– När det gäller tidningarna, att ställa om mot en allt mer digital verklighet. Och att fortsätta inter­nationaliseringen av vår verksamhet.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Stampen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.