Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Teracom, Impact och Nordax till Abby Norm

Publicerad: 17 Augusti 2011, 06:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

På grund av kundtillströmningen under våren väljer reklambyrån Abby Norm att omorganisera.


Ämnen i artikeln:

Andreas MorneAbby Norm

Det senaste kvartalet fick Abby Norm in Teracom, Impact och kreditmarknadsbolaget Nordax.

Byrån renodlar nu sin verksamhet och skiljer helt på reklambyrån och produktionsbyrån. Det innebär att all produktion och ateljéverksamhet flyttas till produktionsbyrån.

– Det är bevisligen en attraktiv set-up med idé- och produktionsbyrå under samma tak om vi utvärderar vår newbusinessframgång. Dessutom betalar kunderna för rätt saker kopplat till rätt kompetens, säger Andreas Morne, vd på Abby Norm.

Den nya organisationen har även lett till att byrån anställt tre personer, en copywriter och två produktionsledare.

– Det är en naturlig följd av att vi vuxit.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Andreas MorneAbby Norm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.