Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

Tema 3: Nästa steg för Försvarsmakten

Publicerad: 25 september 2012, 21:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:08

Snart ska DDB Stockholm presentera sitt förslag på ny riktning i Försvarsmaktens kommunikation.


KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Målsättningen är att den ska vara i bruk från och med 2013.

Uppdraget var mer kostnadseffektiv kommunikation, som ger fler rekryteringar per reklamkrona.

De befintliga medarbetarna får en större roll i kommunikationen framöver, och mer av reklamen ska leda till ett personligt möte med myndigheten.

Från 2014 slutar Försvarsmakten med ansöknings­perioder för GMU, istället ska det gå att söka året runt. Det innebär att kommunikationen ändras, från breda mediekampanjer till kontinuerlig närvaro i relevanta mål­grupper.

Försvarsmaktens externa medieköp kommer framöver troligen att minska, till förmån för myndighetens egna kanaler.

– Spektakulära digitala event och användning av nya tekniska innovationer har varit viktigt för varumärkets skull, och kommer fortsätta att vara det, så länge de är relevanta, säger marknadschefen Magnus Tegsved.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev