Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Täby Centrum väljer ny byrå

Publicerad: 23 September 2009, 12:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:13

Vinnare av hela kommunikationsuppdraget är retailbyrån Workshop.


Pitchen genomfördes i samarbete med byråvalskonsulten Max Apéria på Sveriges Annonsörer. Förutom Workshop deltog även Klirr Proximity, PS Communication och John Doe Worldwide i pitchen. Tidigare jobbade Täby Centrum med Edison, ett samarbete som varat i nio år.

En anledning till byråbytet är den utbyggnad av köpcentret som ska inledas nästa år. Ytan ska utökas från dagens 30 000 kvadratmeter till 55 000 kvadratmeter.

– Vi kände att det måste ske en förändring, samtidigt som vi har fått lite andra krav från våra huvudägare. Vi ska framför allt bli bättre på att kommunicera vad som gör oss unika och trycka ytterligare på retailperspektivet, säger Ulrika Palm, marknadschef  på Täby Centrum.

Hon sökte en byrå med kompetens inom traditionella medier, webb, event och butik. Efter ett första möte med byråerna gick Klirr Proximity och Workshop vidare i upphandlingen, som avgjordes med workshops där Max Apéria, kunden och byråernas arbetsgrupper ingick.

– För mig är personkemin jätteviktig och den fanns verkligen där. Sedan var det väldigt tydligt att Workshop hade den kompetens vi efterfrågade, svarar Nina Asp, marknadskoordinator på Täby Centrum, på frågan om varför valet föll på Workshop.

Under ombyggnaden blir det ofrånkomligen väldigt stökigt och rörigt i köpcentret, vilket kommer att märkas i kommunikationen.

Utmaningen ligger i att vända stöket till något positivt.

– Det går inte att skapa en reklamidé som inte är verklighetsförankrad, då kommer konsumenterna att bli besvikna, säger Kristofer Wanselius, vd på Workshop.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.