Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Synsam vill locka yngre – lanserar nytt varumärke

Publicerad: 8 Maj 2018, 06:33
Uppdaterad: 8 Maj 2018, 06:35

Stort fokus på flexibilitet och smidig digital upplevelse när Synsam lanserar det nya konceptet Ai. "Vi tycker att det är självklart att våra kunder ska kunna prenumerera på glasögon, som man idag gör med exempelvis Spotify, Netflix eller bilen".


Ämnen i artikeln:

Synsam

Synsam tar sikte på en yngre målgrupp och lanserar det nya varumärket Ai. Den första butiken öppnas upp i Mood-gallerian i Stockholm den 8 maj, samtidigt sjösätts även sajten aieyewear.se

– Ai är ett perfekt komplement till Synsams nuvarande kunderbjudande. Hela konceptet Ai är lättillgängligt på kundens villkor – vilket innebär en stark och integrerad närvaro digitalt såväl som i fysisk butik. Precis när och hur de önskar, säger Håkan Lundstedt, vd och koncernchef på Synsam Group, i ett pressmeddelande.

Tanken är att det ska kännas inspirerande och lustfyllt att både skaffa och använda glasögonen när man handlar i den nya butiken eller på sajten. Fokus ligger på valfrihet och möjligheten att skapa sina egna unika glasögon. Synsam beskriver att den yngre målgruppen ställer höga krav på flexibilitet, tillgänglighet och valmöjlighet.

Mycket fokus ligger även på en smidig digital upplevelse och Ai kommer satsa på en stark närvaro i sociala medier för att nå ut till den yngre målgruppen. I butiken kommer musik spelas, det kommer även finnas laddningsstationer för mobiler samt kaffe och vatten för att skapa en "social och inspirerande känsla".

Inom det nya konceptet kommer kunderna även kunna teckna ett abonnemang där tre par glasögon ingår, men det går även att köpa glasögon styckvis.

– Syftet med Ai är att förenkla och skala bort otydlighet och svåra val som tidigare präglat branschen. Vi tycker att det är självklart att våra kunder ska kunna prenumerera på glasögon, som man idag gör med exempelvis Spotify, Netflix eller bilen, säger Martin Daniels, chief innovation officer på Synsam Group, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Synsam

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.