Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

”Svårt att nå igenom i Almedalen”

Publicerad: 25 september 2012, 21:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:10

En majoritet av de som ställde ut under Almedalen är nöjda med sina arrangemang. Samtidigt oroas de över utvecklingen.

Ämnen i artikeln:

Almedalen

DT

Dante Thomsen


Över 1 800 officiella arrangemang och nära 17 000 deltagare. Det är resultatet efter 2012 års Almedalsvecka.

Majoriteten av arrangörerna är nöjda med sina egna evenemang. Det visar en undersökning av Netigate som Dagens Media tagit del av.

På en femgradig skala landar snittbetyget för hur nöjda seminariearrangörerna är med sina event på 4,34.

Mikael Sekund är senior rådgivare i public affairs på Swebank och ansvarar för bankens närvaro i Almedalen.

– Vi är nöjda både med våra egna arrangemang och med de arrangemang där anställda på Swedbank medverkade. Det är inget självändamål att man ska göra allting på egen hand, utan idealet är en mix.

Trots att många är nöjda får Almedalens storlek kritik av Netigates Almedalspanel.

– Antalet seminarier börjar bli för stort och det är svårt att nå igenom bruset. Flera arrangörer upplever att det är svårt att få en översikt och att det är svårt att locka till sig besökare, säger Netigates marknadschef Lars Lindberg.

Mikael Sekund på Swedbank håller dock inte med.

– Jag är ju urgammal och var på min första Almedalsvecka på 1970-talet. Större konkurrens om uppmärksamheten gör att man helt enkelt får skärpa till sig.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev