Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Stockholms reklambolag byter spår

Publicerad: 12 September 2016, 12:15
Uppdaterad: 12 September 2016, 13:04

Stockholm Visitors Board blir Visit Stockholm och ändrar inriktning på sitt marknadsföringsarbete. Långa partnersamarbeten förnyas inte.


Stockholms stads internationella marknadsföringsbolag för besöksnäringsfrågor, tidigare Stockholm Visitors Board, byter namn och blir Visit Stockholm.

Samtidigt ändrar bolaget arbetssätt. De långsiktiga partnerskap som har ingåtts med enskilda aktörer, till exempel hotellkedjor och museer, förnyas inte. Istället vill Visit Stockholm samarbeta brett med flera olika aktörer inom Stockholms näringsliv.

– Tidigare har vi inte inkluderat exempelvis restaurangbranschen i partnerskapet, men det vill vi gärna. Vi vill prata med hela branschen och bjuda in dem, snarare än att bara diskutera med enskilda aktörer, säger Thomas Andersson, vd på Visit Stockholm.

Den bild av Stockholm som ska förmedlas handlar bland annat om tech, jämställdhet och pappaledighet.

Som Dagens Media tidigare berättat har Stockholm Business Region, där Visit Stockholm ingår, startat en upphandling av ny reklam- och kommunikationsbyrå.

– Varumärket Capital of Scandinavia behålls och fortsätter att vara viktigt för oss, säger Sabina von Greyerz, pr-chef på Visit Stockholm.

Målet är att bli en av Europas tio mest besökta städer, räknat i antal gästnätter, och att Stockholm ska vara Europas ledande hållbara tillväxtregion 2020.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.