Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Sponsorerna som betalar ”Solsidan”

Publicerad: 22 December 2010, 07:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

UPPDATERAD. Inbetween Entertainment har sytt ihop annonsörssamarbetena bakom nya säsongen av årets humorsuccé ”Solsidan” i TV4. Förra säsongen hade CMG samma uppdrag.


Söndagen den 16 januari är det premiär för andra säsongen av ”Solsidan”, producerat av Jarowskij och FLX. Även denna säsong delfinansieras av annonsörer, som har skrivits in i seriens handling.

– Vi läser manus och kommer med förslag. Vi försöker hela tiden hålla en röd tråd i vilka partners som är härliga att ha med, säger Peter Carnello, grundare av Inbetween Entertainment.

Förra säsongen skötte Content Marketing Group om annonsörssamarbetena.

– Den här säsongen har vi runt 10–15 större partners där alla har sitt unika upplägg. De flesta av dem är större och välkända företag.

Var det några särskilda utmaningar med det här manuset?

– Generellt kan man säga att alla blivit bättre på att jobba fram lösningar där man integrerar varumärken i handlingen.

Hur stor andel av produktionsbudgeten står ert arbete för?

– I högkvalitativa underhållningsproduktioner såsom ”Solsidan” är extra ekonomiska resurser en förutsättning.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.