Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Skandiamäklarna gör tävling om Facebook-hem

Publicerad: 24 November 2010, 07:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:30

Skandiamäklarna uppmanar svenska folket att plocka fram sina inredningstalanger i en tävling på Facebook.


Ämnen i artikeln:

Skandiamäklarna

Skandiamäklarna vill öka engagemanget för varumärket och tar hjälp av sociala medier. Mäklarkedjan lanserar sin första Facebook-applikation, ”Inred ditt drömrum”. Tävlingen går ut på att besökarna designar egna drömrum med hjälp av olika golv, tapeter och en större samling möbler.

En jury väljer vinnarna bland de tävlingsbidrag som har fått flest röster.

I vinstpotten ligger bland annat biljetter till Henrik Schyfferts och Fredrik Lindströms nya krogshow ”Ljust och fräscht”, som driver med drömmen om det perfekta hemmet.

– Fastighetsbranschen kan ibland kännas lite stel, och då är det kul att kunna göra något som både är lekfullt och relevant för Skandiamäklarna, säger Alexander Holmqvist, projektledare och vd på Scandiads.

Tävlingsupplägget rider på svenskarnas inredningsintresse. Förhoppningen är att den får en bra viral spridning som gör att Skandiamäklarna når ut till betydligt fler människor på Facebook. Än så länge har mäklarkedjan knappt 400 fans på Facebook-sidan.

Skandiamäklarna har gjort illustrationer och texter och Scandinavian Advertising har tagit fram kampanjen.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Skandiamäklarna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.