Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Strategi och analys

Ska sälja med löpning

Publicerad: 2 Februari 2011, 07:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Spring en mil snabbare än vd:n. Det är budskapet när Perspektiv Bredband ska slå sig in i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Eight

Perspektiv Bredband har funnits på den skånska marknaden sedan 2002, men hittills har operatören varit blygsam med kommunikationen. Reklambyrån Eight ska nu hjälpa till att relansera varumärket.

– Målet är att sätta varumärket på kartan här i regionen, säger Anna Larsen, projektledare på Eight.

Kampanjen ska rulla i både Sverige och Danmark under våren. Den går online och i sociala medier, men det blir även print och utomhus.

Kampanjen har budskapet "Höj hastigheten så sänker jag priset!". Idén bygger på att bolagets vd Fredrik Forsell utmanar konsumenterna på vem som snabbast kan springa en mil. Springer man snabbare än Fredrik Forsell får man billigare bredband.

Han springer en mil på omkring 50 minuter.

– Men så här efter jul kan jag säga att han inte springer riktigt så snabbt, säger Anna Larsen.

Tidtagningen sker främst via appen Runkeeper, men även pulsklockor som Garmin ska kunna användas.

– På bredbandsmarknaden handlar det mesta om pris, prestanda och hastighet. Vi ville hitta ett annorlunda sätt att kommunicera och samtidigt engagera konsumenterna.

Arbetsgrupp

Eight: Anna Larsen, projektledare; Björn Lindén, ad; Lars Larsson, copy; Kristoffer Klintberg, produktion.

Webbproduktion: 040 Internet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Eight

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.