Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Strategi och analys

SF jagar digitala pengar

Med sin nya mobilapp kan SF Bio för första gången sälja annonsutrymme i mobilen. Målet är att jaga nya digitala intäkter.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dante Thomsen


Publicerad: 24 November 2011, 08:11
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:49

Ämnen i artikeln:

SF

SF:s nya mobilapp lanseras i december för Iphone och Android.

För användarna det blir möjligt att välja var i salongen de vill sitta.

För SF Bio innebär appen en möjlighet att sälja mobila annonser.

– Det har varit frustrerande att inte kunna erbjuda annonser i appen. Vi förväntar oss att öka den totala försäljningen nu, säger Jenny Rahm.

SF:s befintliga app, som bara finns för Iphone, har 650 000 aktiva användare. De unika besöken i appen har ökat med 90 procent hittills i år jämfört med samma period förra året.

–Vi räknar med att nå en miljon användare i mars nästa år.

Christoffer Cederschiöld, chef för nya medier på SF fyller i:

– Det är ett enormt tryck både i vår app och på sajten. Därför vill vi bygga för framtiden.

Annonsörerna erbjuds tre olika lösningar i mobilen.

Förutom banners finns ett format som täcker hela skärmen. Dessutom lanseras mobila kuponger samt ett sponsrade erbjudanden.

SF Bios nylanserade webb-tv-program ”Popcorn” sänds på SF.se och på Expressens.se. Annonsörer erbjuds AFP och sponsringsskyltar.

– Vi är mycket nöjda med räckvidden ”Popcorn” får genom Expressen, säger Cederschiöld.

Ämnen i artikeln:

SF

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.