Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

Ridderheims lanserar tapas

Publicerad: 15 september 2010, 10:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:39

Ridderheims vill ta hämtpizzans plats i hemmet med nya produktserien Tapas Take Away.


Ridderheims hoppar på färdigmatstrenden och lanserar Tapas Take Away, en produktserie med över 40 varma och kalla smårätter.

– Färdiglagad mat innehåller en väldig massa kompromisser när det gäller smak och flärdfullhet. Tapas är en bra lösning utan de kompromisserna, som också ligger rätt i tiden, säger Johan Good, strateg och planner för kampanjen på Goss.

Goss står bakom koncept, förpackningar och reklam. Kampanjens huvudmedier är tv och butiksreklam. Produkterna har precis landat i butikerna och nästa vecka startar tv-reklamen, som tar fasta på pizza-temat.

– Konceptet utgår från längtan efter festlig och riktigt god mat ibland är större än lusten att laga den. Det är utgångspunkten både för produkter och reklam, säger Johan Good.

Byråfakta

Johan Good (strateg/planner), Fredrik Toreskog (projektledare), Gunnar Skarland (ad), Ulrika Good (copy), Lena Kling (operativ projektledare), Lena Björklund Henriksson (originalare), Mimmi Andersson och Jan Eneroth (Goss Design)

Produktionsbolag: Hobby Factory (Gustav Oldén, producent)

Kund: Patrik Birgander, Ridderheim

Synnöve Almer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev