Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Prat PR skapa snack om eventdagarna

Publicerad: 16 Mars 2011, 09:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Newsroom tappar uppdraget för Eventdagarna. Istället tar Prat PR Göteborg – startat av Newsroomavhoppare – över.


Ämnen i artikeln:

Prat PR

Eventdagarna kallar sig ”Skandinaviens enda heltäckande forum inom Event Marketing, sponsring, underhållning, möten och evenemang”.

Nu tar Prat PR Göteborg – som startats av flera före detta medarbetare på Göteborgsbyrån Newsroom – över pr-uppdraget för Eventdagarna, från just Newsroom.

– Vi tar med oss Eventdagarna till Prat PR och forsätter samarbetet, säger Åsa Frykberg, byråchef för Prat PR Göteborg.

I uppdraget ingår att ta fram allt pressmaterial för Eventdagarana och skapa uppmärksamhet för årets upplaga av evenemanget, som går av stapeln den 19–20 oktober på Svenska Mässan i Göteborg.

– Vår utmaning är att skapa ännu mer uppmärksamhet för eventet. Vi tror på event som en del av marknadsföringsmixen, säger Åsa Frykberg.

Prat PR planerar även att ha egen närvaro på Eventdagarna.

– Vi funderar på att göra en medieträning inför publik. Det är mycket marknadsfolk på plats som kan ha behov av att lära sig det.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Prat PR

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.