Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

Pocketstället byter profil

Publicerad: 30 september 2010, 07:37
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

Pocketstället uppdaterar sin profil och kommunikation. Syftet är att locka nya kunder.


Pocketstället levererar pocketböcker till detalj- och dagligvaruhandeln. Idag finns man på cirka 2600 ställen runt om i landet.

Reklambyrån Nkel har tagit fram det nya konceptet.

– Vi har länge varit duktiga på det vi gör, men vi kände att vi behöver bli bättre på att kommunicera direkt med konsumenten, säger Isabel Rodrigo, marknadschef på Pocketstället.

Den nya logotypen visar tydligare än den gamla att det är böcker det handlar om. Dessutom görs ställen i butik om för att ta för sig mer.

– En pocketbok är inget man har på inköpslistan, så därför är det viktigt att våra konsumenter verkligen ser böckerna på långt håll.

Samtidigt drar Pocketstället igång en kampanj mot butikerna. Även reklammanéret är helt nytt och likaså sajten har utvecklats.

– Vi hoppas driva mer trafik till ställen och därmed öka försäljningen. Men vi vill även få in nya kunder.

Arbetsgrupp Nkel Kommunikation

Jonas Haage, Annika Brännström, Ronny Forsberg, Eva Runvald, Andreas Ågren och Johanna Wernqvist.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev