Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Operans nya biljett – tröja från Weekday

Publicerad: 10 November 2010, 04:49
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Kungliga Operan ger sig ut på nya marker i syfte att locka yngre besökare.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmKungliga Operan

Kungliga Operan i Stockholm inleder ett samarbete med klädkedjan Weekday. Kedjan designers har tagit fram en t-shirt som ska säljas i utvalda butiker. T-shirten utgör en biljett till föreställningen ”Manon”.

Syftet är att locka yngre besökare till Kungliga Operan. Bakom samarbetet står Operans reklambyrå DDB.

– Föreställningen är en klassisk balett om kärlek, så Weekdays designer fick i uppdrag att ta fram en t-shirt på temat kärlek, säger Malin Forkman, marknads- och försäljningschef på Kungliga Operan.

Kampanjen är en uppföljning på ”Känsloplaneraren” som rullade i våras.

– En del tror att balett är svårt och att man måste ha mycket kunskap, men vi vill berätta att det handlar om mänskliga känslor och relationer.

Förutom samarbetet med Weekday har Operan även tagit fram en behind the scenes-film som visar arbetet med att ta fram t-shirten och arbetet med föreställningen. Filmen ska spridas via sociala medier som Facebook och Youtube, samt via Operans sajt.

Dessutom ska Operans dansare uppträda i Weekdays butik på Götgatan i Stockholm den 13 november och det blir också annonser i Metro.

– Vi vill möta människor i vardagen. Vi hoppas skapa intresse för balett och för Operan som helhet bland yngre människor.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.