Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

”Nu ser vi mycket varumärkesbyggande”

Publicerad: 10 November 2015, 22:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:22

Får man förståelse för tekniken som annonsör kan man jobba med programmatic integrerat i hela marknadsstrategin.Det anser Malin Born, global marknadschef på DSP-bolaget Delta Projects.


Delta projects

Delta Projects beskriver sig själva som ett teknikbolag och det är också själva teknologin som skiljer dem från konkurrenterna, menar Malin Born.

– Jag tror att vår teknologi kan ge insikter till medieköparna redan innan de startar sina kampanjer, vilket gör att de kan sätta en strategi både kortsiktigt och långsiktigt redan innan de börjar.

Sedan Delta Projects kom in på marknaden har det skett stora förändringar.

– Från början handlade programmatic bara om performance marketing. Det är kul att andra frågor letar sig in. Nu ser vi mycket varumärkesbyggande kampanjer, hur man får räckvidd och träffar rätt i målgruppen. Det ökar mer och mer. När du utgår från olika målgrupper får du andra möjligheter. En annan fördel är att du under kampanjens gång kan jobba med strategierna för kampanjerna.

Annonsörerna blir allt mer intresserade av plattformarnas möjligheter, vilket Malin Born tycker är positivt.

– Man måste hålla koll och intressera sig för frågan och låta den handla om målgrupper och vem man ska nå. Vad gäller ”frauds” är det viktigt att man använder teknik som kan identifiera och plocka bort dem. Vår teknik har det.

Delta Projects växer snabbt, och finns nu på tio olika marknader.

Delta Projects jobbar både direkt mot kunder och mot mediebyråerna.

Den globala omsättningen för Delta Projects landade förra året på 150 miljoner kronor.

Malin Born, global marknadschef för Delta Projects, vill inte berätta hur mycket företaget omsätter i Sverige.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.