Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

MMS undersöker ny mätmetod

Publicerad: 12 Maj 2015, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:01


MMS har inlett ett samarbete med Ipsos Connect Media­cell för att utvärdera en ny metod för att mäta tv-tittande. Målet är att man i stället för dyra tv-mätare ska kunna använda sig av en vanlig surfplatta i framtiden. Det innebär att MMS skulle kunna mångdubblera den nuvarande tv-panelens storlek, vilket i sin tur skulle ge mer tillförlitliga tittarsiffror.

Den nya metoden går ut på att en surfplatta placeras vid tv:n och spelar in ljudet för att matcha det mot ett ljudbibliotek för att avgöra vilket program som visas på tv:n.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.