Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Mediebyråcheferna om den nya organisationen

Publicerad: 29 September 2015, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:50


Daniel Collin

Vd, MEC

–Jag tror att de känner att de måste göra någonting, dels för att effektivisera, dels för att jobba på ett annat sätt. Men att man som säljorganisation väljer att lägga ut en del av sin försäljning på ett externt bolag ger en signal om att någon annan kan göra det bättre än vi själva. Det känns instinktivt fel.

Kenneth Danielsson

Vd, Mindshare

– Man förlorar kunskapen lite om det redaktionella som man får när man bara pratar för sitt varumärke. Men det är ju välkända positionerade titlar, så det är inget jätteproblem. Fördelen är att de har fler verktyg i lådan och förhoppningsvis kan erbjuda mer intressanta helhetslösningar.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.