Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Strategi och analys

McCann växer efter turbulensen

Publicerad: 22 Januari 2013, 22:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:58

McCann Stockholm har fått fem nya kunder under slutet av 2012. Nu väntar nyanställningar och en fortsatt justering av erbjudandet.


Ämnen i artikeln:

McCann Stockholm

Efter en stökig inledning på 2012, då i stort sett hela ledningen byttes ut, ser nu McCann Stockholms vd Anders Nyström fram emot 2013.

– Naturligtvis kommer det fortsatt att vara tufft – att tro annat vore naivt – men vi är bra riggade för 2013, säger han.

Under slutet av 2012 fick byrån in fem nya kunder: K-rauta, Visit Sweden, Wimp, Chillout och Nobelmuseet.

Dessutom har byrån justerat erbjudandet genom att integrera även pr i McCann Stockholm, liksom man tidigare gjort med digitalt och design. McCann Relations kommer dock även i framtiden att leva kvar som eget varumärke.

– McCann Relations har fortfarande egna kunder och det finns ett stort värde i att ha ett enskilt pr-erbjudande.

– Men vi som traditionell reklambyrå behöver flytta fram positionerna och vi driver på de rådgivande delarna som strategi och egna kanaler. Det är viktigt att ligga långt fram så att man kan ställa om snabbt och inte vara konform i sitt erbjudande.

Under inledningen av 2013 har tre nya medarbetare anslutit till McCann Stockholm: projektledaren Camilla Hahn Fortkord från C-more, Thomas Gibson från Åkestam Holst, och Marie Carlén från Lowe Brindfors.

Ytterligare projektledare och kreatörer ska anställas. I dag har McCann Stockholm ungefär 50 medarbetare.

– Så som det ser ut nu med utvecklingen på våra befintliga kunder och vårt justerade erbjudande så behöver vi vara några till.

Pågående reklambyråpitcher

Finnair

BMW

Trygg Hansa

LG Electronics

Blocket

ST1

Svenska Spel

News Pilot


Ämnen i artikeln:

McCann Stockholm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.