Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Martin Alsander: ”Känns spontant ganska riskabelt”

Publicerad: 14 April 2015, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Stampens koncernchef Martin Alsander pekar på riskerna med Facebooks nya upplägg.


– Spontant känns det ganska riskabelt, eftersom man tappar kontrollen. Det finns också en publicistisk baksida i och med att konsumenten då inte kommer till en plattform som vi själva äger och kontrollerar. Det blir till sist en ekonomisk kalkyl där man får sätta sig och räkna på vad som är mest lönsamt.

Har ni fört några sådana diskussioner med Facebook?

– Nej.

Vilka möjligheter har medier som ni att rata Facebook i en sådan fråga?

– Vi är beroende av sociala medier för att sprida vårt innehåll och få ökad räckvidd. Blir det förändringar hos vissa sociala medier med stor genomslagskraft måste vi ta ställning till det. Man måste lita på styrkan i det egna varumärket, det finns även andra sociala nätverk som vi kan jobba med.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.