Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

”Man sätter dem ju mitt i ansiktet på folk”

Publicerad: 15 September 2015, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:52

…Michael Grimborg, ny koncernmarknadschef för Synsam Group, som på Facebook lagt upp bilder på ett gäng medieprofiler bärande hans karaktäristiska glasögon.


Vad är grejen?

– Nytt jobb, nya möjligheter. Det är gjort med kärlek. När man träffar folk man känner väl blir det lätt diskussioner om att folk har nått en viss ålder, att de börjar se lite taskigt och det där med bågar. Sen vet alla att jag har stora glasögon, så jag har tagit en bild med mina glasögon och sen är tanken att jag kanske med dem som har problem på riktigt kan beskriva de problemen och göra en före- och en efter-bild.

Så det blir en följetong?

– Det får vi se. Det hoppas jag, om de vill själva, det är det viktiga. Alla bilder är ju tagna i en miljö där man varit ute på restaurang, träffat folk och börjat prata. Jag gillar att fota, så det är lite kopplat till det man är känd för också.

Det är ingen kampanj för Synsam, alltså?

– Nej, det är Micke. Det var som någon skrev i kommentarsfältet: ”Grimborg: limited edition”.

Är glasögonen från Synsam?

– Ja, absolut. De är inköpta innan jag började.

Blir det nya glasögon nu?

– Ja, jag kommer skaffa mig minst ett par nya. Jag är gärna provdocka.

Vad ser du mest fram emot med det nya jobbet?

– Att få vara med på en resa som precis har börjat, att få praktisera det jag har lärt mig under alla år och använda alla kontakter jag har tillskansat mig under alla år. Sen tycker jag att om man tittar på glasögon som produkt, vad man använder dem till och man sätter dem ju mitt i ansiktet på folk, så är det ganska viktigt.

Hur länge har du själv haft glasögon?

– Det är säkert i 20 år nu.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.