Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

Loppi köper konkurrenten: ”Vi kommer att nå över en halv miljon läsare”

Publicerad: 9 juni 2015, 21:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:58


Mediebolaget Loppi, som står bakom familjesajten Loppi.se, köper konkurrenten MSR Media Group, med blogg­portalerna Vimedbarn.se och Myshoowroom.se.

– Vi tar över deras verksamhet från sista juni. Vi kommer direkt upp i en räckvidd på över en halv miljon unika besökare per vecka. Våra kunder får en ökad räckvidd, säger Katarina Bergegård, som grundade Loppi 2009 tillsammans med Charlotta Wågert.

Då var det en köp-och-sälj-sajt för barnfamiljer men sedan 2013 riktar Loppi in sig på sajten med bloggar och redaktionellt material samt event, riktat mot kvinnor med barn upp till tolv år.

Främsta konkurrenterna är Alltomföräldrar.se, Familjeliv.se och Mama.nu.

– Vi jobbar mer och mer med content i form av till exempel partnerpromotion-material från annonsörer, säger Katarina Bergegård.

Bland bolagets största kunder finns annonsörer som Trygghansa, Coop och Polarn & Pyret.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev