Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Linjär-tv stort bland unga globalt

Publicerad: 24 November 2015, 22:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:20


Trots framgångarna för playtjänster som Youtube och Netflix visar global statistik, som Reklamkraft tagit del av, att tv fortsätter att dominera medievanorna hos unga, så kallade ”millennials”. Under en genomsnittlig vecka når linjär-tv 71 procent av alla 15–24-åringar. I Storbritannien är den siffran 89,9 procent, för målgruppen 16–34-åringar, i Finland 85 procent för 15–34-åringar och i Frankrike når linjär-tv 64 procent i samma målgrupp.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.