Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Lars Axelsson: ”Inne i en enorm förändringsresa”

Publicerad: 24 November 2015, 22:00
Uppdaterad: 8 Januari 2016, 08:23

Telia toppar listan – både med modervarumärket och uppstickaren Halebop.– Alla har en relation till Telia, säger Lars Axelsson.


När Yougov frågar svenska folket hur de ser på varu­- märkena ”i förhållande till sig själva” placerar sig Telia i topp.

I landsort är Halebop nu tvåa – medan Tele2 kniper andraplatsen i storstadsregionerna.

– Jag är själv helkund hos Telia, jag har tre döttrar och fem abonnemang i familjen. Jag kände att ”Gud, vad mycket jag betalar”, gick in i Telia-butiken och de sydde genast ihop en lösning. Det var otrolig professionellt hanterat, säger Lars Axelsson, nytillträdd marknads­direktör, och fortsätter:

– Det tycker jag visar hur Telia har lyckats ställa om och blivit extremt mycket mer kundorienterat.

Hur ser du på Telia i förhållande till konkurrenterna?

– De andra aktörerna är ju helt fokuserade på pris, vi försöker skapa en relation till kunderna. Vi har långt kvar att gå, men det måste finnas en större anledning till att vara kund än att priset är lågt.

Varför bestämde du dig för att ta jobbet som marknadsdirektör?

– Telia är inne i en enorm förändringsresa, min uppgift är att se till att det syns i kommunikationen. Vad är det som har triggat den här förändringsresan?

– Allt blir ju digitalt, och vi måste helt enkelt ta en större roll i människors liv. Måste bli en mer relevant spelare, med ett större berättigande.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.