Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Lag & Avtal ökar mest

Publicerad: 25 November 2010, 07:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:30

Bonniers Hem & Antik och Talentums Lag & Avtal är två av de titlar som ökar sina kontaktkostnader allra mest nästa år.


Ämnen i artikeln:

Hem Antik

Varken Hem & Antik eller Lag & Avtal ökar helsidespriset. Men då båda titlarna tappat i räckvidd får det till följd att kontaktkostnaden ökar. Hem & Antik ökar med 61 procent och Lag & Avtal med 63 procent.

Totalt sett ökar 77 titlar i Dagens Medias undersökning kontaktkostnaden.

– Vi ser till hela kostnadsbilden när vi sätter priser, som tryck, distribution, porto och papperspriser, och inte bara till räckvidden. Vi höjer inte priserna per automatik när tidningarna ökar räckvidden och vi sänker heller inte när de tappar, säger Urban Sandström, affärsområdeschef på Bonnier Tidskrifter.

Finns det inte risk att ni måste ge högre rabatter istället?

– Nej, varje affär är unik och handlar lika mycket om positionering och konkurrenssituationen i segmentet och hur mycket man är beredd att betala för att förknippas med varumärket.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Hem Antik

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.