Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

”Konsumenterna vill veta vad vi står för”

Publicerad: 1 September 2015, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:53

”Never stop sharing” lyder det nya varumärkeslöftet från mobiloperatören Tre.


Tre tar hjälp av reklambyrån Åkestam Holst för att relansera varumärket. I måndags gick den första kampanjen med ett nytt manér, ny payoff och ny tonalitet upp.

Gina Azaric, marknadschef för Tre Konsument, berättar att det finns två anledningar till förändringen.

– Vi har dels gjort en inre kulturresa de senaste åren, där vi bland annat ­jobbat mycket med mångfald, som vi inte känner stämmer överens med vår kommunikation utåt. Och dels ser vi i våra undersökningar att konsumenterna tydligare vill veta vad vi står för, säger hon.

Tre vill fortfarande vara en utmanare på marknaden.

– Vi har en väldigt fin värme och gemenskap i företaget som vi vill kommunicera. Det matchar också vad svenska folket vill ha hos sin operatör.

Den nya kommunikationsplattformen går under namnet ”Nu släpper vi musiken fri”. Basen är gratis surf till alla kunder när de använder musiktjänsterna Spotify, Deezer och Tidal.

– Musik är en del av vårt dna. Svenskarna konsumerar mycket musik i mobilen och delar den med sina vänner, så det blir en naturlig matchning för oss.

Kampanjen är den första från Åkestam Holst, som Tre har jobbat med sedan årsskiftet.

Mediebyrå är Tre Kronor.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.