Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

King tar hem Svenska Spel

Publicerad: 12 Oktober 2011, 05:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:55

Svenska Spel lägger ytterligare uppdrag hos reklambyrån King. Bland annat ska byrån se över Casino Cosmopols kommunikationsplattform.


Ämnen i artikeln:

PooliaKingSvenska Spel

King jobbar sedan tidigare med Svenska Spels varumärke Lotto. Nu får byrån även uppdrag för Svenska Spels modervarumärke samt Casino Cosmopol.

Peter Dennbrink, marknadschef på Casino Cosmopol, är förtegen om Kings uppdrag, men säger ändå att det omfattar en översyn av kasinots kommunikationsplattform.

– Det här är ett tillfälligt projekt och inget långsiktigt avtal. Jag kan berätta mer när vi har rott det i hamn, säger Peter Dennbrink.

King har under årets tredje kvartal även fått uppdrag för Findus, som tidigare i våras avbröt samarbetet med Forsman & Bodenfors, och Poolia.

– Vi blir huvudbyrå för både Findus och Poolia, säger Philip Berman, projektledare på King.

En av de större upphandlingarna att avgöras under kvartalet var Försäkringskassans pitch. Totalt tävlade 17 byråer om uppdraget som till slut gick till Lowe Brindfors. Tidigare arbetade Försäkringskassan med Garbergs, vars avtal gick ut i våras, som också var med i upphandlingen.

Det nya avtalet är på två år och värt 20-25 miljoner kronor per år, vilket också omfattar en byrå för strategisk kommunikation. Den delen av upphandlingen gick i augusti till Prime.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

PooliaKingSvenska Spel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.