Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi och analys

Jan Helin: ”Är extremt offensiva mot publicister”

Publicerad: 14 April 2015, 21:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:06

Aftonbladets publisher Jan Helin har gång på gång framhållit vikten av direkttrafik, utan mellanhänder. Men han vill inte säga blankt nej till Facebooks nya upplägg.


– Det beror på hur det ser ut. Men jag vidhåller vikten av direkttrafik. För Afton­bladet är det en viktig position med så mycket direkttrafik. Det är ett märkvärdigt lite uppmärksammat fenomen om Aftonbladet eftersom det är unikt i världen. Bara vår systertidning VG har samma position på sin marknad.

Har ni fört sådana diskussioner med Facebook?

– Jag kommenterar inte vilka samtal vi för, eller inte för, med potentiella partners.

Vilka möjligheter har medier som ni att rata Facebook i en sådan fråga?

– Svårt att säga. Men hela medievärlden har anledning att noga följa Facebooks utveckling just nu. De är extremt offensiva i sin utveckling mot publicister.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.