Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

”Jag visste ingenting innan jag läste om det”

Publicerad: 25 september 2012, 21:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:10

Flera av Fieldworks kunder svävar fortfarande i ovisshet om vad som hänt.

Ämnen i artikeln:

Fieldwork

NP

News Pilot


– Vi vet inte mer än att de gått i konkurs, säger Håkan Eriksson på Spendrups.

En del av Fieldworks kunder, bland andra Kanal 5 och Stads­missionen, fick nyheten om sin byrås konkurs via dagensmedia.se.

– Jag visste ingenting innan jag läste om det, sade Yvonne Borg, kommunikationschef på Stadsmissionen.

Fortfarande är, enligt Dagens Medias källor, ovissheten stor om vad som egentligen ligger bakom konkursen.

På Spendrups, som bland annat marknadsför Norrlands Guld, fick man nyheten via sms. Fortfarande har bolaget fått mycket knapp­händig information.

– Vi vet inte mer än att de har gått i konkurs. Vi fick ett sms från en kille på Fieldwork som berättade det, säger Håkan Eriksson.

Hur påverkar konkursen er?

– För vår del är det inte särskilt bra.

Håkan Eriksson framhåller att det finns en ”enorm kompetens” i bolaget.

Gent Wahlström, delägare i Fieldwork, säger att byrån informerade alla kunder ”så fort som möjligt”.

– Det kanske var en eller ett par kunder som var oanträffbara och fick reda på det via medier.

Kunderna har dock inte fått någon närmare förklaring till konkursens bakomliggande orsaker.

– De får samma information som du får och som framgår av konkursansökan. Vi har hamnat i ett läge där vi inte kunde betala våra räkningar i den takt de förföll eftersom intäkterna inte stått i relation till utgifterna, säger Gent Wahlström, och fortsätter:

– Jag har inga kommentarer till om det skulle finnas några bakomliggande orsaker.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev