onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi och analys

"Jag har höga förväntningar"

Publicerad: 1 februari 2012, 11:46
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34

.. Nicke Bergström, Guldäggets juryordförande i kategorierna Digitalt, Produktion och nykomlingen Mobilt.


KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Vad utmärkte reklamåret 2011?

–?Mobilen slog igenom och självklart präglades året även av sociala medier, som börjar bli groteskt stort och påverkar oss alla på sätt man inte hade en aning om för några år sedan. I ett bredare perspektiv bidrar sociala medier självklart till större händelser än reklamkampanjer, som till exempel händelserna i Egypten förra året.

Vad händer 2012?

– 2011 började Twitter och surfplattor bli vanligare i Sverige, jag tror 2012 blir året det lossnar på allvar.

Vad har du för förväntningar på Mobilt-kategorin?

– Jag har höga förväntningar på bidragen, mobilt blev verkligen en bred kanal att räkna med förra året. Jag hoppas att det även kommer in många tablet-bidrag, det vore underbart. Min Ipad har helt klart ändrat mitt sätt att konsumera medier på.

Vad har mobilen för förutsättningar som reklamplattform?

– Mobilen är perfekt för att konsumera innehåll. Mobila banners kan kännas som en futtig sak, men det är ett begränsat utrymme. Med mobilens intåg tror jag på ett större genombrott för branded content, som hittills inte slagit igenom brett.

Vilken ny kategori vill du se i Guldägget nästa år?

– Kanske just branded content. Det hamnar under interaktivt nu, men skulle vara intressant som en egen kategori i framtiden.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev